Use my head!


TV2 - Új arculat

Április végén kaptunk (a KGB animációs stúdió + mi) egy tender meghívást Magyarország egyik legnagyobb televíziójától, ami a csatorna arculatfrissítéséről szólt.

A hivatalos tender brief elég konkrét volt, az alábbi márka ígéreteknek kellett megfelelnie a pályázati anyagoknak: 

  1. Szegmentált programozás és kommunikáció, mely „nekem” nyújt szórakoztatást – exkluzív, de elérhető percepció.
  2. Mindennapi életünk és kapcsolataink része, mert állandó beszédtémát nyújt. (beszédtéma = a leghitelesebb gazdasági és politika témáktól a legforróbb bulvár témákig)
  3. Igényes kivitelezés, megjelenés amely vizuális élményt nyújt.

A TV2 új személyisége legyen szórakoztató – nyújtson olyan látványt, amely akár hang nélkül is élményt nyújt, legyen magabiztos – el nem évülő fiatalos eleganciával, és nem utolsó sorban inspiráló – jövőbe mutató, keltse a legújabb trend érzékét.

Nem egy egyszerű frissítésről volt szó, hanem teljesen új arculatról. Új csatornaazonosítók (On-Air), új logó és kiterjedt Arculati Kézikönyv elkészítésére volt szükség.

1. A tender

Rengeteg tervet készítettünk, mondhatni komplett Style Guide-okat, sőt még néhány animációt is sikerült összerakni, hogy kb. lássák mire gondoltunk.

Íme néhány példa a benyújtott anyagokból. Ezt a logót én nagyon favorizáltam, de a „Viasat csoport ezt a formát már kisajátította". Ez van.


(Katt a nagyításhoz!)



Ez egy nagyon korai és nyers animáció - a fenti tervekhez készült, Tigrics zenéjével.
(A zene nem lett felhasználva, pedig én lobbiztam.)


Ez a példa pedig Tamás tervei közül egy oldal, később majd lehet láni, hogy miért fontos:

(Katt a nagyításhoz!)


Meló éjjel-nappal, prezentáció, aztán május közepén kiderült, hogy mi nyertük meg a tendert. Pezsgő, ünneplés...

Persze mint mindig, csak most kezdődött a neheze.

2. Kezdetek

Elkezdtük a közös munkát, a TV részéről Rendes Zoltán kreatív vezető és Nagy Andrea marketingigazgató iránytásával. Ami a leadott pályázati anyagokban tetszett nekik: a piros, mint vezérszín, a plasztik, vagy inkább üveg felület használata és a piros 2-es hangsúlyos használata kiegészítő elemként. A logóra új verziók kellettek, megtartva a „TV2" logotípiát és a négyzetes formát. (evolution).

Az ötletem az volt, hogy osszuk a logót két négyzetre, ami térbe helyezve – kockává alakítva egy csomó vizuális játékra adhat lehetőséget. Erre is elkészült egy mini Style Guide (ide is csak néhány oldalt töltök fel):


(Katt a nagyításhoz!)

Plusz néhány próba animáció is a Promo Packshot-ra és a Station Bug-ra:







A „box" megoldás végül mégsem tűnt szerencsésnek és a logót is inkább monotone-ban akarták tartani, ráadásul a „TV" kiegészítés is feleslegessé vált. (revolution)

3. Finisben



(Katt a nagyításhoz!)

A fenti képen már látható, hogy az üzleti és az utcai kommunikációs elemek, valamint a promo alapok elég közel állnak a végeredményhez, de a logó még mindig nem végleges - a kettes viszont már újra lett szerkesztve, megkapta végleges formáját.

Ezek a próba animációk még ehhez a csomaghoz készültek:






Rengeteg ötlet és számtalan terv született. Lassan kezdett kialakulni a végső forma a főcímek esetében is:




4. Végeredmény

A végleges embléma tartalmi meghatározása:

Az embléma fő eleme a négyzetbe foglalt és az origótól jobbra elmozdított, az előző logotípiából transzponált, de újra szerkesztett „2”-es szám.

A „2”-es motívum a középpontól történő elmozdításával és a homogén flekk kimetszésével izgalmassabbá és jel-szerűvé tettük a végső grafikai formát.

Az új logó elhagyva a narancs színt, de megtartva az erős pirosat egyfelől az embléma folyamatosságát biztosítja, másfelől karakteréből adódóan energiát és stabilitást sugall.


(TV2 logó evolúció 1997-től)

A vezérszínről:

A piros a leglángolóbb és az egyik legbátrabb szín, amit arculati azonosításként használhatunk. Túl a nyilvánvaló melegségén, energiáján és lendületén, a szín teljes szimbolikáját magában hordozza, amelyet öntudatlanul is átérzünk és átlátunk majd mindig, amikor a megjelenő vörös árnyalattal találkozunk. A piros csupa erő, csupa élet, érzékiség. Maga a harc, az agresszió, a vitalitás.

A vörös a tűz és a hőség színe is, így egyértelműen meleg hatást kelt, az egyik legalkalmasabb arra, hogy kiemeljen, hangsúlyozzon egyes tárgyakat, felületeket.

Szimbólikája: figyelmeztetés, tilalom, jelentőség, érték. A piros a szivárvány első színe, vagyis a fénytörés által legkevésbé eltérített látható fény színe. A három alapszín egyike.

Az alábbi néhány oldal már a végleges kézikönyvből való. A több mint száz oldalas forgatóban próbáltunk mindenre kitérni részletezve a Brand, az Off-Air, On-Air és az Online elemeit.



(Katt a nagyításhoz!)

A csatornaazonosítókhoz fotósorozatokat készítettünk az ország különböző pontjain, amiket később összefűztünk. A koncepció az volt, hogy olyan tájakat, helyszíneket örökítsünk meg, amik az országban vannak, mégsem tipikusak, nem lerágottak. Ezek a képek a fotózásokon készültek:





Végül több gigányi fotó készült és ezek közül szemezgettük ki azokat, amik bekerülhettek a főcímekbe, a piros üveglap mögé.

Ezt a showreelt még a vezetőségnek készítettük, nem a végleges verziókat tartalmazza. (A zene sem végleges - AFX: Iz-Us)::



Ez a másfél perces kisfilm már a végleges zenére lett összevágva a végleges On-Air elemekből, amik augusztus 25-től már futnak a csatornán: 




TV2 - Arculatfrissítés 2008.

Kreatív vezető: Rendes Zoltán
Marketing igazgató: Nagy Andrea

Design: Grotesque (José, Marcell Tamás)
Animációs munkák: KGB Stúdió (Klingl Béla, Koós Árpád, Bogdán Zoltán, Kozma Gergő, László Marcell)
Fotó: Klingl Béla, Palotás Kincső, Koós Árpád, José
Zene: Gömöry Zsolt

Címkék: , ,

50 Responses to “TV2 - Új arculat”

  1. # Anonymous Névtelen

    Gratulálok, remek munka!  

  2. # Anonymous Névtelen

    Grat, nagyon csini :)  

  3. # Anonymous Névtelen

    grat, az eddigi lejobbat sikerült ;)  

  4. # Blogger Unknown

    Nekem atv-s feelingje van! Sajnálom de nekem nem jön be se a hangeffekt se a stílus, túl ridegnek érzem. A logóval nincs bajom de azzal eddig se volt  

  5. # Blogger hal

    A vége se rossz (Tőletek rosszat még nem láttam), de a tervek között szerintem sokkal jobbak is voltak. Na mindegy, szép lett így is, gratulálok!

    Amúgy érdekelne, hogy próbáltatok más betűt is a DIN-en kívül?  

  6. # Blogger DuDe

    Aztamindenit! Nem kis meló lehetett...nagyon jók lettek, és remélem, hamarosan viszontlátjuk a munkáitokat ;)  

  7. # Blogger NextON

    Szerintem is nagyon jó! :) Viszont az nem tetszik, amikor leírja hogy "16 éven aluliaknak nem ajánlott" helyett "16 éven aluliak számára nem ajánlott"-at kellett volna írni! Mivel más a jelentése! :S Felkénehivní a tv2 figyelmét erre...  

  8. # Blogger Petrosz

    Szerintem is nagyon jól sikerült, bár nekem az első terv tetszett a legjobban, viszont ami végülis lett kicsit emlékeztet a csatorna legelső arculatához, ami nagyon jó, szerettem azt és számomra visszajönnek azok az értékek, amiket az elmúlt öt évben el hagyott veszíteni a csatorna! Gratula! És sok szép hasonló eredményeket!  

  9. # Anonymous Névtelen

    Nagyon komplex munka gratulálok. Minegyik tervben van valami ami megfog, habár az egészben nagyon rapszódikus ez a fekete, fehér, piros kombináció, ezen talán lehetett volna lágyítani. A legjobban az arculat tipográfiája nyerte el a tetszésem. És az első változatban Tomek tervei... az a piros üveg felület és a tájak nagyon szép...  

  10. # Anonymous Névtelen

    Szép munka, nagyon tetszik!
    Örülök, hogy betekintést nyerünk a munkálatokba. További sok sikert!  

  11. # Anonymous Névtelen

    Úgy látszik, én leszek itt az egyetlen ellenvélemény (legalábbis a logóval kapcsolatban). Amikor megláttam, két másik logó ugrott be, és utána még egy rossz pont a színválasztásért.

    1. Adobe. Egymás mellé téve a két logót elég nagy a hasonlóság. Piros négyzetből kivágott karakter, alatta vastag fekete felirat, ami a négyzet széleivel áll együtt.

    2. MR2-Petőfi Rádió. Színes formából kivágott jobbra elcsúszatott kettes. Pláne, hogy mindkettő magyar médiamárka.

    3. A piros szín. A konkurens RTL Klubnak szintén a piros a vezérszíne (a wishekban és id-kben már nem). Nem célszerűbb inkább megkülönböztetni magunkat?

    A munka egyébként tényleg szép, de őszintébben örülnék, ha nem tudnék az Adobe, a Petőfi és az RTL létezéséről :)  

  12. # Blogger Jose

    Köszi mindenkinek a hozzászólásokat.

    Hal: A logóban szereplő szerkesztett 2-es anatómiája miatt az FF DIN használata adta magát. A 'tv2.hu' egyébként már módosítva van, mert az eredeti metszet szóképe, főleg a 2-es szám valljuk be, nem annyira tökéletes. Én egyébként az FF DIN család Engschrift verzióját szerettem volna (a korábbi terveken látszik is), de ők az alap típusokba szerettek bele.

    Sokan gondolják egyébként, hogy "mostanában olyan trendi ez a din, használjuk ezt, mert akkor olyan modern lesz a végeredmény". Azt viszont már kevesen tudják, hogy a DIN eredetijét a Stempel AG öntöde bocsátotta ki 1923-ban(!), aminek alapjául egy hasonlóan szerkesztett betű szolgált, amit a Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung (Királyi Porosz vasúti Társaság) építészeti és műszaki rajzaiban használtak. A korai DIN betűképeket elérhető sablonokként használták különbözô műszaki rajzok címkézésére. 1936-ban nagyon elterjedt volt a különböző járműveken való alkalmazása, de előszeretettel alkalmazták pályaudvarok, különböző épületek és utcanevek feliratozására. Bár a Bauhaus is használta néhány folyóiratában, az 1960-as évekig nem volt jellemző a DIN nyomtatott anyagokon való alkalmazása. Az 1970-es években a Letraset több rendelkezésre álló változatot forgalomba hozott, amit elsősorban az építészek és mérnökök használtak, de a grafikai tervezők körében is népszerű lett. A ’80-as évek végéig főleg Európában és az USA-ban használták.
    1995-ben Albert-Jan Pool holland betűtervező újratervezte a betűcsaládot, ami végül FF DIN-ként került be a Font Shop International portfóliójába.
    Szóval nem éppen egy fiatal fontcsaládról van szó, aminek a a népszerűsége valószínűleg pont az egyszerűségében rejlik.

    pkadam:
    Azért (is) töltöttem fel a postot, hogy mindenki lássa, hogyan jutottunk el a végeredményhez. a tervezés folyamán ha minden olyan már létező logót figyelembe vettünk volna amiben a 2-es szám szerepel valószínűleg még mindig nem lenne végeredmény. A ViaSat és az ORF miatt sikerült is elvetni párat – nehéz már olyan formát találni, amit soha senki nem használt még, főleg ha alap síkidomokat használ az ember, ami az egyszerűségnek az alapja ugye. Egy logó pedig minél egyszerűbb forma, annál jobb szerintem - még ha a mai trend nem ezt mutatja, de ez már egy másik téma.
    A piros szín használatának egyébként a leírtakon kívül egyébként fontos magyarázata még a ProSiebenSat.1 csoport tagsága. Ha megnézed ezt a Promo ID-t és a régi helyére behelyettesíted az új TV2 logót, megérted mire gondolok.  

  13. # Anonymous Névtelen

    Jose: Tökéletesen. A webcím nélkül nézve tényleg profi a logó, illik a Pro7Sat1 anya-arculatba. Viszont először a tv2.hu-s szöveggel látva én rögtön az Adobe-ra asszociáltam (talán jogosan). Node pont a teljes munkafolyamatot látva nem gondoltam véletlenül sem semmiféle másolásra, vagy akár ötletmerítésre. Önmagában a 2-es logó 5-ös :)  

  14. # Blogger naskelaci

    Hú, nekem eddig szinte minden melótok tetszett, de mikor megláttam a tévében, először kicsit megijedtem, hogy megint valami kókler csinálta a melót. Most megnéztem az oldalt, és a styleguide tetszik, az arculat egyéb elemei nagyon jók, de a logo érzésem szerint nagyon nem fantáziadús, ellenben az első verzióval, ami nagyon tetszetős, és sokkal frissebb, mint ez.  

  15. # Blogger hal

    Köszi a kimerítő választ. (Egyébként a DIN nekem is nagy kedvencem – nagyszerű egyszerűségével.)  

  16. # Anonymous Névtelen

    kár, hogy nem az AFX es verzió lett a végleges :D imádom azt a zenét  

  17. # Anonymous Névtelen

    Jose, ott ahol mutatjátok a 2-es újraszerekesztési módját. Nekem kapásból megakadt a szemem, a vizszintes talp és a 2-es "íves" szárának indulásánál optikailag teljesen "felhúsosodik" az a sarok. Ez csak a normál változatnál zavaró, ahol inverz ott nem annyira. Erről mi a véleményed? (mondjuk látom nem sokat használjátok direkt módon, inkább az inverz játszik szerepet mindenhol)  

  18. # Blogger Jose

    Pontosan. A logóban inverz, kiegészítő elemként használva pedig csak a felső ívvel játszunk – az látszik.  

  19. # Anonymous Névtelen

    Sziasztok! Nagyon nagyon jó lett a munkátok! gratula!
    kérdezhetek valamit? csak annyi, hogy mivel csináljátok például a logót? milyen programmal? annyira szeretnék én is csak úgy "játszásból" csinálni ilyet. vagyis kipróbálni. van olyan program (amihez hozzá is lehet férni), amivel tudnék ilyesmiket csinálni? (megpróbálni) előre is köszi a válaszotokat és csak így tovább!  

  20. # Blogger Jose

    Brent: szerintem kezd az alapoknál: Papír, ceruza, aztán egy jó suli jó tanárokkal.  

  21. # Anonymous Névtelen

    Az első lépések le lettek simítva. De a kettes vonala remekül lett görbítve egy arculathoz. Valószínűsítem az ügyféllel volt a baj. Tigricshez gratulálok. :) Amúgy meg alapból respekt.  

  22. # Anonymous Névtelen

    Én imádom!!!!  

  23. # Anonymous Névtelen

    Uhh! Előszőr jött az rtl klub pusztán a nemtudommiahivatalosnevéinek a megújításával. És én ledöbbentem: ez az ÚJ? Az új, ami egyértelmű visszalépés az előzőhöz képest? Holmi nagyon gagyi számítógépes vacak valami gagyi zenére?
    Aztán meghallottam hogy a tv2 még a logóját is meg fogja változtatni, nemtudtam egyszerűen mi van velük hisz az eddigi is tök jó volt. Aztán bevezették én meg ledöbbenek. Mi ez a gagyi 90es évek??? A zene mint valami ezeréves m1 zene, a képek pedig ezzel az üveghatással és kirobbanó kettessel szintén tiszta 90es évek. Ami pozitívum hogy maga a logó az szép, és jól néz ki.

    Fent vannak a youtubeon a régi csatornaarculatok és mindegyiket megnézve libabőrös lesz a hátam a rémülettől. Na kb ezt éreztem mind az rtlnél mind a tv2nél mikor bevezették ezt az új "izét"  

  24. # Anonymous Névtelen

    Én elhiszem, hogy sokat dolgoztak rajta, de az eredmény végül kb annyi amit első ötletként 10 perc alatt összehoznék paint-ben. Szerintem ez a "pucér a király" tipikus esete - ha olyan hülye, hogy ezért fizet a TV2, akkor megérdemli...  

  25. # Anonymous Névtelen

    Ízlések és ficamok. A kettes tipós megoldás tetszik, de zene viszont tényleg '90-es évek.  

  26. # Blogger Jose

    "Paint" :)  

  27. # Blogger sosuso

    még hogy paintben!
    és az ms world worldArt talán smafu????? vagy ősi letracopy betűkkel és ff fénymásolóval?  

  28. # Blogger Jose

    Tényleg! Ó azok a régi szép Letraset kaparós, csőtollas idők! Mennyire nem hiányoznak :)  

  29. # Anonymous Névtelen

    a paintes hozzászólónak:

    Nem az a lényeg, hogy te is tudnál ilyet csinálni paintben öt perc alatt, hanem hogy ők megcsinálták. Óriási különbség. Magam is művészféleségnek készültem (zenész volnék), és tudom mekkora szakadék van az előadóművész és a zeneszerző között.
    Megírni (jól) egy darabot sokkal nehezebb, mint eljátszani azt. Gondolom ugyan ez van a grafikusoknál is. Persze, most, hogy már valaki megrajzolta a logót, most már szinte bármelyikünk le tudja másolni, ha nem is paintben de legalább Corelben. Nem az a lényeg. Itt újat kellett alkotni, és bár az index is talált némi hasonlóságot más tv csatorna emblémájával, ettől függetlenül szerintem sikerült a feladat. Szép munka!

    Ja, és köszi a blogért, mindig keresem az ilyen "work in progress" dolgokat. Szeretem folyamatában látni az alkotást.  

  30. # Anonymous Névtelen

    Szerintem...az alapoknál kellett volna kezdeni az egészet. A 2-est kellett volna eldobni a fenébe, és helyette egy másik logót találni, mert mit is várhat magától a tv2, aki mindegyik konkurens mögé magát öles kettessel állandó másodiknak predesztinálja?  

  31. # Anonymous Névtelen

    Hihetetlen. Sok hűhó semmiért.  

  32. # Anonymous Névtelen

    Döbbenet jó munka, döbbenetesen szar végeredménnyel... Azért örülök, hogy kitettétek ezt a postot, mert egy dolog egyértelmű belőle: hogy minden vonal milliószor, profin meg lett rágva, és a keretekből kihoztátok a legjobbat... az meg, hogy a megrendellő nem ismerte fel, hogy pl. az első tervben milyen lehetőségek vannak, nem a ti hibátok - bár alkalomadtán érdemes lenne nekik esetleg a amcsi ABC csatorna promoit megnézni... Szóval a tervekben volt spiritusz, és tényleg meg tudta volna újítani a csatornát - sajnos a végső változat pontosan olyan, amit elvártunk a csatornától - fail-safe, bulletproof, és mint ilyen, rémületesen gyenge, ötlettelen, éppen csak a lelket irtották ki belőle a tervekhez képest... El tudom képzelni, mekkora öröm lehetett, amikor miss marketing és mr. kreatív szisztematikusan kiherélte a cuccot. Sajnálom, de az alkotóknak maximális respect!  

  33. # Anonymous Névtelen

    Komoly munka. Gratulálok.

    A baj tényleg mindig a megrendelő oldalán van. Sokszor hozzá nem értő senkiháziak játszák az agyukat, hogy ezt egy kicsit így, azt egy kicsit úgy, de persze semmi koncepciójuk.

    Kicsit emlékeztet a viasatos vonalra ez a kontrasztos megjelenés. De nem gond, bejön.

    Adobe nekem is rögtön beugrott. Még jó, hogy a népek nem annyira ismerik :)

    Amit meg "tahyk" írt a paintről... Hátulról nézve tényleg egyszerűnek tűnik. De amíg eljutsz ide... Nekem is mondták már, hogy egy adott munkáért mi az, hogy ennyit kérek? Persze nekik fogalmuk sincs, meddig tart eljutni a végeredményig. (mondjuk pl a CIB Banktól engem is kiráz a hideg).

    Az a kockás megoldás szerintem jópofa volt.  

  34. # Blogger sosuso

    ezt a kérdést nyugodtan töröld majd ki, a biztonság kedvéért:)
    szal a megrendelőnek nem gond, hogy ilyen átfogó esettanulmányt felraktatok? vagy nem is kérdeztétek meg? :)
    ha viszont hozzájárult, akkor gratz, mert mégiscsak jobb arc az átlagnál...
    (ugyebár az általános az a mindenre kiterjedő hírzárlat)  

  35. # Blogger sosuso

    a csőtollas-letrasetes-fényszedős kort nem kívánom ugyan vissza, de az ilyen "paintben 10 perc" figurákra ráférne, hogy a minimális szakmai alázat megszerzéséért vagy büntiből ki kelljen szerkeszteniük egy-két talpas és groteszk betűcsaládot
    XD  

  36. # Anonymous Névtelen

    bocs, de ez adobe és france 2. a zenét nem értem, nem odahív és ott tart, hanem eltaszít a tv2-től (gondolom, nem ez volt a cél). az egész projektből nekem az jön le, hogy a kreatív munka szárnyalását hazavágja a megrendelő hozzá nem értése és/vagy gyávasága. a korai tervek sokkal jobban tetszettek. mintha arra gondoltak volna, csak nehogy vmi hatása legyen bárkire. ti meg szólhattatak volna, hogy ezt csak poénból csináltátok, mert ez az adobe logó egy az egyben, ne ezt válasszák.  

  37. # Anonymous Névtelen

    Nekem tetszik az egész:)
    de a végső zene tényleg borzasztó, pornofilm zene style:)  

  38. # Anonymous Névtelen

    Tudjátok azért nagyon örömteli, és egyben nagyon szomorú is, hogy a teljes folyamat dokumentációját meg lehet itt nézni, mert ebből nagyon szépen látszik, hogy hogyan lehet egy eredtileg világszínvonalú, gyönyörű, kreatív arculatot átalakítani először egy ütős, modern, látványos és fantasztikus arculattá, aztán végül egy elavult, idejétmúlt, 80 évek színvonalára hajazó valamivé. Valószínűleg ez történik mindig, amikor egy képzett, fantáziadús, világszínvonalon dolgozó igazi kreatív csapat munkájába elkezd beleszólni a megrendelő önmagát kreatívnak tartó, de közben fantáziátlan és szürke csapata. Az eredeti tervekhez, és a köztes tervekhez szívből gratulálok, a végeredményt pedig köszönjük a tv2 "kreatívjainak".  

  39. # Anonymous Névtelen

    Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.  

  40. # Blogger Jose

    Bocs Bob, de ez már túl személyeskedő volt.  

  41. # Blogger gergelylukács

    Gratulálok én is, nagyon komoly meló lehetett! De szerintem is voltak jobb tervek a végeredménynél.
    A mostani összeségében teljesen tükrözi a tv2 szellemiségét ami alapjában véve titeket dicsér.
    Viszont számomra egy teljesen kommersz, németes licensz design született, akarcsak maga a TV csatorna. Semmi érdekeset nem találok benne, a logo pedig szerintem unalmas, az animációja tetszik egyedül amikor szétcsúszik abban latok némi izgalmat. A zene egyenesen szörnyű, gondolom itt megalkuvónak kellett lennetek sajna. Alapjában véve ott látom a bajt, hogy amihez készül egy design az eleve egy silany, igazi kultúra, mondanivaló mentes, kizárólag kereskedelmi célokat szolgáló agymosó csatorna...  

  42. # Anonymous Névtelen

    Ez az üveglap dolog nagyon tetszik. De. Szerintem hiányzik az egész dizájnból az "otthonosság" és a "szerethetőség". Olyan mint egy corporate-image. Ezzel az a baj, hogy első ránézésre Q jól néz ki, de ha naponta nézed nagyon hamar idegesítővé, sőt ellenségessé válhat. Mintha vörösre festenéd a hálószóbádat. Az egész az kommunikálja, hogy "Mi egy baromi erőszakos és kompetitív tévé vagyunk és lezúzunk mindenkit bazmeg" Ez tök jó hozzáállás a versenytársakkal szemben, meg a hírdetők felé, de szerintem nagyon rosszul sülhet el a nézők irányába. Összefoglalva: Ez a dizájn nagyon jól néz ki a westendben kirakott óriás plazmatévén a kajáldáknál, de erőszakos és ellenszenves lehet egy otthonban. Továbbá, és ezt már elég sok helyen írták, nagyon sok mindenre hasonlít. Nem mintha én jobbat tudnék csinálni. Sajnos követni kell a trendeket, mert különben a megrendelő nem veszi meg a cuccot, meg ugye néha az ötlet is hiányzik...  

  43. # Anonymous Névtelen

    Rendben van. Nem gagyi, nagyon profinak tűnik a kézikönyv, látszik, hogy szakértők kezéből került ki. Nagy előrelépés az előzőekhez képest.

    Amúgy az arculattervezés - komment néhány fenti kommentre - hosszadalmas, sokkörös munka, csak Magyarországon szokták azt gondolni, hogy bárki meg tudja csinálni.

    DIN bejön, ja, persze, sokan használják, de az összes többit is sokan használják, nem csak az számít, hogy mit, hanem, hogy miért, és hogy hogyan.

    Jó lesz ez. Láttam élőben a channel ID-ket, nem forradalmi találmány, de színvonalas. Amúgy ez egy néptévé, tehát nem kell megváltani a világot, csak civilizált arcot kell mutatni.

    A műsorok olyan szarok, hogy az arculati elemek megtekintése után rögtön átkapcsolok, és nem az RTL-re.  

  44. # Blogger Unknown

    Csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz. Az első változat nagyon tetszett. A második ötletes. A harmadik pedig véres.
    A logo tetszik, szeretem az egyszerű formákat.
    Túl sok a piros, és szerintem így már nem erőt, vitalitást, hanem agressziót félelmet sugall...  

  45. # Blogger Unknown

    ez is szép: www.france2.fr  

  46. # Anonymous Névtelen

    Szasztok!Ez nagyon jó lett!:) Lehetne kérni egy ingyenes design képet egy Zs tv nevű csatornának?Ha igen akkor csak a vezérszínt akarom megmondani ami a kék a többit rátok bízom!A design képet ha lehetséges, de akár a választ is a cirmos98@freemail.hu címre kérném előre is köszönöm:
    Zsombor  

  47. # Anonymous Névtelen

    Kedves tv2 arculat tervező!

    Igaz hogy a ProsiebenSat.1 csoport csatornáinak túlnyomó része piros arculattal rendelkezik, de ha pl. megnézzük a Prosieben-t ott csak a logó piros és mögötte az ízléses, de visszafogott szürke színű háttér dominál.
    A másik dolog, ami zavar engemet, hogy a reklám- és ajánló-spotoknál mindegyik ugyanaz csak a képet cserélgetik benne. Ezt körülbelül 2 hét alatt megunja az ember, de az arculatokat 2, 3 vagy akár 4 évre tervezik.
    Szerintem a legjobban sikerült rész a tervezésnél a "3. Finisben" lévő cím alatti kép jobb alsó blokk. Ezekből nagyon jó spot-okat lehetett volna létrehozni, mert izgalmaz, de mégsem idegesítő itt a piros szín. (Azt szeretném megkérdezni, hogy ezt lehetne nagyobb képben is kitenni esetleg, vagy videót róla?)  

  48. # Anonymous Névtelen

    Na és a 2011-es arculatot ti csináltátok? Azok is jók.  

  49. # Anonymous Névtelen

    Idén ősszel lesz arculatváltás a tv2-n?  

  50. # Anonymous Névtelen

    Nagyon jó lett! Az m2 2008-nál is lesz videó?  

Megjegyzés küldése



© 2006 Use my head! | Blogger Template by Grotesque Design.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.
First Aid and Health Information at Grotesque Design