Use my head!


Márketing


Magyarországon a marketinges picsák csajok okozzák a legtöbb problémát, amit egy grafikus elszenvedhet - és tudom, ez már-már közhelynek számít.


Csak tômondatokban, idôrendben:
1. File leadása .tif és .pdf formátumban (a marketinges szerint a pdf, csak 'íméles' formátum, ezért jobb lenne a .tif)
2. a plakátok a kis példányszám miatt kb. printelve lesznek
3. leadott instrukció: 1:5, 300 dpi (kezd gyanús lenni)
4. File leadása 150 dpi-ben, valós méretben (1:1)
5. telefon jön: valami gond van a plakáttal (-1 nap, persze már -4 napnál járunk)
6. nagggyon nehezen, de az egyik marketinges megadja a nyomda marketingesének a számát

(A nyomda és a marketingesek nevét a békesség miatt fedje most a névtelenség homálya)

És most idézném a beszélgetésünket on the phone (finoman):
- Az a gond, hogy a betûk hasa elromlott, vagy betömôdött(?)
- Igen, az direkt van - ilyen betûtípus.
- Na jó, de amíg a megrendelô nem fogadja el, ez hibásnak számít.
- De mi vagyunk a megrendelôk.
- Figyelj, lehet, hogy te holnap lelépsz egy másik munkahelyre, a felelôsség meg rajtunk marad.
- :) (mi vagyunk a megrendelôk). Hagyjuk, a minôssége egyébként rendeben van? Az elôzô próbanyomathoz képest.
- Hát igazság szerint 300dpi-ben kellene az anyag .tif-ben, mert így nem lesz jó minôségû. Mi egyébként nem csináltunk próbanyomatot.
- De hát itt van elôttem, 119x175 cm-ben kinyomva.
- Én errôl nem tudok.
- Jó, tudsz adni egy operátort?
- Jó adom az operátort, de írásban kérjük a jóváhagyást!
- Persze, meglesz.

(operátor átveszi)

- XY vagyok, jónapot!
- Szia, a PEP!-tôl vagyok, tudunk beszélni a felmerült problémákról?
- Igen, persze. Az a gond, hogy a betûk (pl. a 'b') valahogy telik lettek.
- Igen, az direkt van - ilyen betûtípus.
- Ja, akkor jó.
- A minôsséggel is vannak gondok?
- Szerintem nincsenek.
- A pdf-et, vagy a tif-et használtátok?
- Én jobban szeretem a pdf-et, a betûk miatt.
- (korrekt). A 150 dpi elég felbontás?
- Igen, ezt a méretet 100 - 150 dpi-ben szoktuk nyomtatni.
- Rendben van. Köszi, szia.

Most kérdem én: nem lenne egyszerûbb mindenki élete, ha a marketingeseket kihagynánk a folyamatból és csak olyanokkal tartanánk a kapcsolatot, akik értenek is ahhoz, amit csinálnak? (és milyen régi probléma ez...mégsem tudom megszokni)

Címkék:

4 Responses to “Márketing”

  1. # Blogger Balázs

    Most láttam csak a DH-n hogy van blogod. Király.
    Ez a marketinges sztori meg annyira egyértelműen rohadt nagy probléma, hogy nem is értem miért tartanak még mindig belőlük, tisztelet a kivételnek. Miért nem lehet őket Traffic-nak átképezni?  

  2. # Anonymous Névtelen

    Hát igen, a pdf-et nagyon tudják utálni a „szakemberek”. Jépeget kérünk, az jó lesz!
    Szánalmas – sajnos én sem tudom megszokni ezeket...  

  3. # Anonymous Névtelen

    Hehehe ma szó szerint ugyanez történt velem is...Ha nem lenne ennyi márketinges (az én példányom hím) akkor minden utcasarkon kéne nyitni viszont egy szociális foglalkoztatót.  

  4. # Anonymous Névtelen

    Hehe...lehet ezt még fokozni a végtelenségig...pl. ha bekerül pár direkt szín :))) Akkor lesz ám izgi a móka...  

Megjegyzés küldése



© 2006 Use my head! | Blogger Template by Grotesque Design.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.
First Aid and Health Information at Grotesque Design