Magyarországon a marketinges
Csak tômondatokban, idôrendben:
1. File leadása .tif és .pdf formátumban (a marketinges szerint a pdf, csak 'íméles' formátum, ezért jobb lenne a .tif)
2. a plakátok a kis példányszám miatt kb. printelve lesznek
3. leadott instrukció: 1:5, 300 dpi (kezd gyanús lenni)
4. File leadása 150 dpi-ben, valós méretben (1:1)
5. telefon jön: valami gond van a plakáttal (-1 nap, persze már -4 napnál járunk)
6. nagggyon nehezen, de az egyik marketinges megadja a nyomda marketingesének a számát
(A nyomda és a marketingesek nevét a békesség miatt fedje most a névtelenség homálya)
És most idézném a beszélgetésünket on the phone (finoman):
- Az a gond, hogy a betûk hasa elromlott, vagy betömôdött(?)
- Igen, az direkt van - ilyen betûtípus.
- Na jó, de amíg a megrendelô nem fogadja el, ez hibásnak számít.
- De mi vagyunk a megrendelôk.
- Figyelj, lehet, hogy te holnap lelépsz egy másik munkahelyre, a felelôsség meg rajtunk marad.
- :) (mi vagyunk a megrendelôk). Hagyjuk, a minôssége egyébként rendeben van? Az elôzô próbanyomathoz képest.
- Hát igazság szerint 300dpi-ben kellene az anyag .tif-ben, mert így nem lesz jó minôségû. Mi egyébként nem csináltunk próbanyomatot.
- De hát itt van elôttem, 119x175 cm-ben kinyomva.
- Én errôl nem tudok.
- Jó, tudsz adni egy operátort?
- Jó adom az operátort, de írásban kérjük a jóváhagyást!
- Persze, meglesz.
(operátor átveszi)
- XY vagyok, jónapot!
- Szia, a PEP!-tôl vagyok, tudunk beszélni a felmerült problémákról?
- Igen, persze. Az a gond, hogy a betûk (pl. a 'b') valahogy telik lettek.
- Igen, az direkt van - ilyen betûtípus.
- Ja, akkor jó.
- A minôsséggel is vannak gondok?
- Szerintem nincsenek.
- A pdf-et, vagy a tif-et használtátok?
- Én jobban szeretem a pdf-et, a betûk miatt.
- (korrekt). A 150 dpi elég felbontás?
- Igen, ezt a méretet 100 - 150 dpi-ben szoktuk nyomtatni.
- Rendben van. Köszi, szia.
Most kérdem én: nem lenne egyszerûbb mindenki élete, ha a marketingeseket kihagynánk a folyamatból és csak olyanokkal tartanánk a kapcsolatot, akik értenek is ahhoz, amit csinálnak? (és milyen régi probléma ez...mégsem tudom megszokni)
Címkék: ügyfelek
Most láttam csak a DH-n hogy van blogod. Király.
Ez a marketinges sztori meg annyira egyértelműen rohadt nagy probléma, hogy nem is értem miért tartanak még mindig belőlük, tisztelet a kivételnek. Miért nem lehet őket Traffic-nak átképezni?
Hát igen, a pdf-et nagyon tudják utálni a „szakemberek”. Jépeget kérünk, az jó lesz!
Szánalmas – sajnos én sem tudom megszokni ezeket...
Hehehe ma szó szerint ugyanez történt velem is...Ha nem lenne ennyi márketinges (az én példányom hím) akkor minden utcasarkon kéne nyitni viszont egy szociális foglalkoztatót.
Hehe...lehet ezt még fokozni a végtelenségig...pl. ha bekerül pár direkt szín :))) Akkor lesz ám izgi a móka...